GVAV-Rapiditas - Titan

Er stond voor Titan andermaal een uitwedstrijd in het Groningerland op het programma. Ditmaal was GVAV-Rapiditas de tegenstander. Titan kon na 4 gelijke spelen en een nederlaag wel weer eens 3 punter gebruiken, maar het was GVAV dat een goed vervolg gaf aan de overwinning van vorige week en de punten in eigen huis hield. Het werd, onder het oog van een kleine 100 toeschouwers, een aantrekkelijke wedstrijd op Sportpark Kardinge met als resultaat een geflatteerde 5-1 einduitslag.

Titan opende sterk tegen de Groningers en liet in de openingsfase goed combinatievoetbal zien. De eerste grote kans van de wedstrijd was echter voor GVAV. Na een kwartier spelen kreeg Titan een corner maar een geblokte kopbal van Raymond Duitscher zorgde ervoor dat GVAV razendsnel kon opduiken voor het doel van Mark Braams. Ingmar Elzinga was het eindstation van de counter maar hij zag Mark Braams het schot nog net verwerken tot een corner. De daaropvolgende corner werd goed ingekopt maar eindigde op de lat. Hierna kreeg ook Titan kansen om de openingstreffer te maken. Op het halve uur kreeg Bennie Jeurissen een vrije schietkans, na een steekbal van Hidde Rog, maar hij wist deze kans niet te verzilveren. Nog geen minuut later besloot Sonny Koops zijn geluk te beproeven en schoot vanaf grote afstand maar hij zag zijn inzet net overgetikt worden door GVAV-doelman Remco Molenaar. 5 minuten later was het dan wel raak; een voorzet van Marco Wolters werd door Harm-Jan Moesker gepromoveerd tot doelpunt. Titan kon deze voorsprong echter niet vasthouden tot aan de rust. Vlak voor de rust creƫerde Ingmar Elzinga een schietkans voor zichzelf en hij liet het buitenkansje niet onbenut waardoor er met een 1-1 stand werd gerust.

Na de rust was het een gelijk opgaande strijd totdat in de 70e minuut een verkeerde aanname direct werd afgestraft. Een potentiele aanval van Titan werd plotseling een kans voor GVAV doordat de bal niet goed werd aangenomen op het middenveld. Hierdoor stond Titan niet goed en kon GVAV profiteren en pakte de leiding. Titan bleef hoop houden op een goed resultaat en zocht de aanval. Na een goed uitgespeelde aanval kon Sonny Koops een schot wagen, maar de keeper van GVAV kon er nog net bij. De corner die hier op volgde belandde bij diezelfde Sonny Koops maar ditmaal trof de middenvelder de paal. Nog geen minuut later lag de bal aan de andere kant wel in het net. Na een individuele actie rondde invaller Matulessy prima af. Een kleine 10 minuten voor het einde kon Marco Wolters ervoor zorgen dat de spanning enigszins terugkeerde in de wedstrijd door een 1 op 1 situatie succesvol af te ronden maar hij vond andermaal Remco Molenaar op zijn weg. Het leverde Titan een corner op, maar het was GVAV dat het duel in het slot gooide door uit de counter de 4-1 te maken. Hierna liet Titan het lopen en kon GVAV ook nog de 5e van de middag maken.

Veelzeggende is het feit dat GVAV-doelman Remco Molenaar werd verkozen tot man van de wedstrijd. Titan was voetballend zeker niet minder dan de formatie van Jacob Bosman maar de thuisploeg ging een stuk beter met de kansen om. Na de bekerronde speelt Titan thuis tegen ZNC; de nummer 9 tegen de nummer 10.

Eén reactie

01. op woensdag 21 oktober 2015 om 15:58 Gereageerd door Gea (s.moorman op ziggo punt nl)
Goed weergave van de wedstrijd, alleen jammer dat er geen punten meegingen naar Nieuw-Weerdinge!