Verslag trainingskamp vv Titan

Het trainingsweekend van Titan was weer een groot succes. Dit trainingsweekend zal voornamelijk de boeken ingaan als een inspirerend, motiverend maar vooral ook een confronterend weekend.

Vrijdag 26 augustus vertrok de grote groep naar Ermerstrand. Een geweldige accommodatie stond ons op te wachten. De kamers werden al snel verdeeld, waarna de spelers en technische staf vertrokken naar het voetbalveld van vv Sleen om een pittige training af te werken.. Een essentieel onderdeel van de voorbereiding op het trainingsweekend is toch wel om trainingskleren mee te nemen, iets wat Remko Smidt presteerde om te vergeten.

Na de training werd weer vertrokken naar de accommodatie op het Ermerstrand. Door de vele zweetdruppels die waren gevloeid met de training en tevens de hitte die er heerste, werd er voor gekozen om genoeg te drinken om uitdroging te voorkomen. Naar verluidt is dit wel gelukt. Het schijnt dat het vakantiepark heeft mee kunnen genieten van de machtige `Ijsland-klap`, ingezet door Martin Idema. Niet de enige keer dit weekend.

Zaterdagochtend diende er weer getraind te worden. Deze training stond vooral in het teken van het oefenen van varianten op dode spelsituaties. Na een aantal succesvolle en minder succesvolle ideeën zijn er voor zowel het eerste als tweede elftal een aantal corners en vrije ballen geoefend. Dit oefenen is vooral belangrijk gezien het mislukte variantje tegen Nwvv, waar Raymond Duitscher besloot om de ballenjongens aan het werk te zetten.

Na de training stond er een groepsactiviteit op het programma. Een combinatie van trefbal en boogschieten, genaamd Bushtrail, werd uitgevoerd door 5 teams. Het schijnt dat Jos Smidt en Remon Poede de pijl nog aardig in het kruis hebben gekregen. Maar vooral het tactisch inzicht van Remon Poede heeft ertoe geleid dat zijn team een aantal wedstrijdjes heeft gewonnen. Na de groepsactiviteit werd ervoor gekozen om het strand op te gaan zoeken. Onder het genot van een lauwe Bavaria werd deze namiddag doorgebracht.

`s Avonds werd het eten verzorgd door Slagerij Dijkstra, waar dan ook uitgebreid van genoten werd. De zieke Harm Jan Moesker had voor diezelfde avond een voetbalquiz georganiseerd die gewonnen werd door de verdedigers. Na deze quiz vertrok het grootste gedeelte van de groep naar het beachfestival op het Ermerstrand.

Zondagmorgen moest Titan 2 al vroeg vertrekken naar Valthermond om de laatste bekerwedstrijd te gaan spelen. De groep werd wel geconfronteerd met het feit dat het over een jonge selectie beschikt, gezien de situatie dat maar 2 spelers in het bezit waren van een auto. De wedstrijd zelf werd geflatteerd verloren, maar de goede tweede helft zorgde uiteindelijk toch voor een goed gevoel.

De eerste selectie werd gevraagd om het huis schoon te maken. `s Middags moest de formatie van Marcel Smelt aantreden tegen Weerdinge. Ondanks de favorietenrol, werd deze ook deze wedstrijd geflatteerd verloren. Toch mag dit resultaat de pret van het weekend niet drukken. De dank en waardering gaat uit naar onze aanvoerder en de begeleiding. Op naar volgend jaar!

Door Jeffrey Suelman