Voetbal Nieuw-Weerdinge: 'Titan kent een moeizaam seizoen'

NIEUW-WEERDINGE - Na de winterstop verloor Titan alle vier duels en bovendien met een fiks aantal tegentreffers. Afgelopen zondag was Emmen met 6-0 veel te sterk voor de Titanen. Voorzitter Rick Rengers draait er niet om heen. Titan kent een moeizaam seizoen.

,,Afgelopen seizoen zijn we gedegradeerd uit de 1e klasse, waarna een groot aantal spelers vertrok. Sommigen omdat ze toch op dat niveau wilden blijven spelen, anderen vanwege de reistijd en er is ongetwijfeld ook een aantal vertrokken dat het niet met de technische staf kon vinden", begint Rengers te vertellen.

,,Voor een dorp als Nieuw-Weerdinge is op dat niveau spelen natuurlijk ongekend. Na de eerste seizoenshelft stonden we stijf onderaan, maar wij sleepten er nog nacompetitie uit. Die verloren we helaas. Wij hebben toen met z'n allen, bestuur en technische staf besloten om vol op de jeugd in te zetten. Er stroomt nu al een aantal leuke jonge spelers door."

,,Wij hebben wederom een zwaar jaar, maar daar hebben wij dus met z'n allen voor gekozen. Je ziet dat de jongens het fysiek en op slimmigheid af en toe nog moeten afleggen. Daardoor krijgen wij ook zo gemakkelijk goals tegen. Als wij ons handhaven zijn wij tevreden. De tweede klas seis het niveau waarop Titan thuis hoort", toont de bestuurder zich realistisch.

Man van de club

Rengers, eigenaar van het gelijknamige schadecentrum in Nieuw Weerdinge, zwaait sinds twee jaar de scepter bij de roodwitten. Hoewel hij zelf geen echte voetbalcarrière achter de rug heeft is hij wel een man van de club.

,,Ik ben al vanaf de jeugd lid en heb gevoetbald tot mijn zestiende. Vervolgens vond ik brommers en andere zaken interessanter. Ik ben echter altijd lid gebleven. Op een gegeven moment ben ik samen met grondverzetbedrijf Groenwold hoofdsponsor geworden. Wij hebben net weer bijgetekend voor drie jaar."

,,Vervolgens ben ik gevraagd voor de PR-commissie en van daaruit zat ik ook in het bestuur. Twee jaar terug stopte onze voorzitter en toen heb ik dat opgepakt. Titan is een hechte club waarbinnen supporters en spelers elkaar moeten steunen. Wij zitten in een mooie competitie waarin de jonge jongens veel kunnen leren. Met z'n allen houden wij de kop d'r veur. Zoals gezegd hoop ik dat wij ons handhaven. Stel je voor dat bijvoorbeeld CEC en Ter Apel promoveren. Met Valthermond en ons heb je dan prachtige derby's. Dat is financieel ook veel interessanter dan spelen in de eerste klas. Ik vind dat Noordster en Emmen er echt bovenuit steken."

Derby

De preses noemt Valthermond en dus de derby. In Valthermond wonnen de Titanen. Drie weken terug was Valthermond de sterkste. Rengers' zus Liest bekleedt een bestuursfunctie bij de club uit het buurdorp. Stof genoeg op verjaardagen.

,,Na de nederlaag heb ik gezeg dat ik alle contact voor twee weken zou verbreken", lacht Rengers. ,,Na de wedstrijd in Valthermond had ik het hoogste woord. Tja, wie kaatst kan de bal verwachten…"

Gemeente Emmen

Rengers is beslist niet te spreken over het optreden van de gemeente Emmen. ,,De gemeente wil ons een veld afpakken, maar daar zijn wij het niet mee eens. Als dat gebeurt, moeten wij onze hele organisatie aanpassen. Vind maar eens trainers die om vier uur 's middags met de kleinste jeugd kunnen beginnen. De gemeente wil bezuinigen op onderhoudskosten, maar dat willen wij zelf wel doen. Wij hebben zelfs al een drietal partijen gevonden die het veld wel willen kopen van de gemeente. Dit hebben wij ook voorgesteld, maar je krijgt maar geen antwoord", aldus Rengers.

Bron: Ter Apeler Courant