Titan door naar kwartfinale Protos Weering

Gisteravondheeft Titan zich weten te plaatsen voor de kwartfinale van het prestigieuze Protos Weering Zaalvoetaltoernooi. De favoriet in poule H won van Sp. Roswinkel en NWVV en speelde gelijk tegen EHS'85 en Stadskanaal. Dit was voldoende voor de eerste plaats in de poule. Door dit resultaat mag Titan aanstaande dinsdag wederom aantreden in de 'eigen' Mondenhal.

bank.jpg

sokke.jpg

Titan - Sp. Roswinkel

Titan begon de eerste wedstrijd tegen Sp. Roswinkel wat onwennig aan het toernooi. Na vijf minuten spelen, waarin de ploeg alleen gevaarlijk was geweest door twee schoten van Robin Broekema, opende Ronnie Luiten op sublieme wijze de score. Hij stuurde eerst twee spelers het bos in alvorens hij ook de keeper middels een sleepbeweging het nakijken gaf. Vijf minuten later was het weer Luiten die met een individuele actie voor de 2-0 zorgde. In de minuten hieropvolgend zette Sp. Roswinkel Titan onder druk en creëerde een tweetal grote kansen. In de 14e minuut was het echter Martin Idema die met een goede actie voor de 3-0 zorgde. Kort hierop maakte Sp. Roswinkel via een vrije bal de 3-1. Peter Koops maakte vijf minuten voor tijd aan alle spanning (voor zover aanwezig) een eind door met 'buitenkantje rechts' de 4-1 binnen te schieten.
In de laatste minuut van de wedstrijd maakt Luiten nog zijn derde en zet hiermee een 5-1 eindstand op het scorebord.

Titan - NWVVluiten_kiewiet.jpg

De tweede wedstrijd van Titan was tegen dorpsgenoot NWVV. Een duel dat al sinds jaar en dag met veel passie en emotie gepaard gaat. Titan begint beter dan in de voorgaande wedstrijd en legt bij vlagen aardig voetbal op de mat. Robin Broekema draait in de vijfde minuut naar binnen voor zijn favoriete linker en scoort de 1-0. Een minuut later schiet, de ietwat onbesuisde maar volledig vrijstaande, Peter Koops een bal snoeihard in het publiek, waar het doel toch echt makkelijker te raken was.

In de daaropvolgende aanval is het dezelfde Koops die na een fraai 1-2-tje met Kiewiet de 2-0 maakt. Even later wordt er zwak verdedigd bij Titan en brengt NWVV de spanning terug in de wedstrijd. Toch is het Titan, door twee goals van Idema (die dit vierde met zijn befaamde 'pijl-en-boogactie' waar zelfs de arbiter van dienst bang van werd) en 1tje van Kiewiet uitloopt naar 5-1.

Titan - EHS '85

In de wedstrijd tegen EHS '85 was er eigenlijk maar één ploeg die wilde voetballen. Titan domineerde en speelde de bal rond, waar EHS '85 zich vrijwel alleen bezig hield met verdedigen. Af en toe probeerden ze er dan met een vlijmscherpe counter uit te komen. Deze tactiek werkte goed en Titan kon het net maar niet vinden. Het aluminium werd echter wel veelvuldig gevonden. Zo raakten Broekema, Koops en Luiten allen paal of lat.

martin.jpg

In de schaarse tegenstoten van EHS '85 waren ze wel keer op keer gevaarlijk.
Henk Grijzen redde een aantal keren bekwaam. Toch was het een mooie individuele actie van Ronald Muter in de 18e minuut die voor de 0-1 zorgde.
Titan voerde de druk op en ook Idema en Kiewiet raakten het aluminium.
De bal leek er niet in te willen, totdat Peter Koops in de voorlaatste minuut van de wedstrijd wegdraait van zijn tegenstander en de 1-1 maakt. In de allerlaatste seconden van de wedstrijd wordt EHS '85 nog benadeeld door de scheidsrechter die geen voordeel gaf en hiermee een scoringskans voor Ronald Muter ontnam.
Een gelijkspel derhalve. Titan - Stadskanaal
In de laatste wedstrijd tegen Stadskanaal ging het om de 1e plaats in de poule. Een gelijkspel was voor Titan voldoende. In de 4e minuut maakt Kiewiet, na een vlotlopende aanval via Koops en Luiten, de 1-0. Drie minuten later maakt Stadskanaal gelijk waarbij Henk Grijzen zich blesseert. Hij kan niet verder spelen en dus moet Harrie Vos (alias Koekie) het veld in.

harry.jpgwim.jpg

Onder luid gejuich van de vele toeschouwers neemt hij plaats onder de lat. Er is meteen werk aan de winkel voor hem en hij klaart dit klusje vakkundig. Kiewiet maakt even later de 2-1, maar Stadskanaal komt weer op gelijke hoogte. Wim van Klinken maakt tegen zijn oude club de 3-2. Een minuut voor tijd is het opnieuw Stadskanaal dat voor de 3-3 eindstand zorgt.