Titan door naar halve finale Angelslo

In de eerste ronde was Titan in de Mondenhal heer en meester, met 4 overwinningen, 19 doelpunten vóór en eentje tegen plaatste Titan zich op eenvoudige wijze voor de kwartfinales. Hierin werd het 2e achter Stadskanaal door 2 overwinningen en 2 gelijke spelen. Emmen plaatste zich als beste 3e en Nieuw-Buinen en Weiteveenseboys vonden in Nieuw-Weerdinge hun Waterloo. Enkele aanwezige supporters vroegen zich later af waar Daniël Manning nou was.

Voorronde
Robin Broekema ontbrak deze dag vanwege ziekte, Marco Wolters maakte zijn debuut in het Protos Weering toernooi en liet al meteen zien dat hij over een goede techniek en scorend vermogen bezit. Edwin Drenth maakte zijn debuut voor Titan. De andere namen waren die van Michel Bakker, Willem Prins, Raymond Duitscher, Ron Kuper, Ronnie Luiten en Martin Kiewiet.

Tegen Weerdinge kwam Titan uitstekend uit de nachtblokken en werd met maar liefst 9-0 naar de kleedkamer gestuurd, doelpuntenmakers waren: Willem 2, Ron 2, Marco 2, Edwin, Raymond, Martin allen 1.

Tegen NWVV ging Titan door met het goede combinatiespel, het eerste doelpunt liet even op zich wachten, maar viel na 10 minuten op naam van Martin. Edwin en Ron bepaalden de eindstand op 3-0.

Ook Mussel werd met 3-0 van het veld gestuurd, Ron, Edwin en Willem zorgden voor de doelpunten.

Tegen SJS liet Willem zien dat hij het net makkelijk weet te vinden, hij scoorde driemaal, Martin voegde ook zijn doelpuntje toe. Het werd 4-1, omdat SJS in de laatste minuut wist te scoren, dit was vooral zuur voor Michel Bakker, die hiermee zijn eerste doelpunt van de avond tegen kreeg.

Kwartfinale
Tegen Weiteveense Boys begon Titan al net zo goed als twee dagen eerder en wist het met maar liefst 10-1 te winnen. Raymond toonde zich in dit duel een ware killer door driemaal te scoren, Willem, Ronnie en Robin wisten tweemaal te scoren en Ron 1 keer. Omdat ik deze wedstrijd zelf niet heb mogen aanschouwen, kan ik niet veel meer zeggen dan dat dit een goede start van de avond was.

Tegen Nieuw-Buinen moest Titan al weer vol aan de bak, want in de wetenschap dat deze ploeg de eerste wedstrijd met 3-2 verloor van Stadskanaal hadden zij de punten hard nodig. Stadskanaal had op zijn beurt al 2 overwinningen op zijn naam staan. De wedstrijd bleef tot het eind toe spannend, waarbij beide ploegen de mogelijkheid hadden om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Echte kansen waren er in de beginfase niet en waar die al ontstonden, waren het de keepers die goed gepositioneerd stonden. Het duurde even totdat de eerste goal viel, Ron wist met een knappe pass Willem te vinden. Oog in oog met de keeper gleed hij uit, maar wist de bal nog wel bij Martin te bezorgen, die koelbloedig binnenschoot. Een schot van Nieuw-Buinen bracht de 1-1 op het bord. Wederom een uitstekende pass van Ron leverde de 2-1 op, ditmaal door de lucht op Martin, die knap over de uitkomende keeper in het lege doel kopte. Titan verzuimde hierna de 3-1 te maken en Nieuw-Buinen profiteerde van een man-meer-situatie, waarbij de bal achter Bakker in het doel verdween, 2-2. Nadat Edwin iets te hard doorging in een duel ontving hij de gele kaar en kwam Titan met 4 man te staan, waardoor Nieuw-Buinen de kans kreeg Titan onder druk te zetten, verder dan een bal op de paal kwamen ze echter niet. Tegen het einde van de wedstrijd kwam Titan nog bijna tot een overwinning. Edwin schoot tegen de keeper en de rebound werd door Willem knap binnengeschoten, zijn volley raakte slechts de lat, de stand bleef hierdoor bij 2-2.

Stadskanaal was de ploeg die al 3 keer had gewonnen en dus een geduchte tegenstander moest zijn. Dit was slechts op papier het geval, want Stadskanaal was nooit bij machte om het Titan moeilijk te maken. In een groot gedeelte van de wedstrijd werd er met 9 man op de helft van Stadskanaal gevoetbald, waarbij het alleen maar nodig werd geacht om Michel op eigen helft achter te laten. Ondanks dat Stadskanaal ver teruggedrongen stond, was het niet opgewassen tegen vlotlopende aanvallen van Titanzijde en de individuele acties van met name Willem, Martin en Ronnie. Willem wist vaak knap te ontkomen aan zijn tegenstanders en bleek koelbloedig in de afronding, hij scoorde liefst 4x, waarbij hij bij het mooiste doelpunt de keeper knap omspeelde. Martin scoorde wederom 2 doelpunten en Edwin schoot 1 maal hard binnen, waarbij de keeper de bal slechts gehoord kan hebben. Op aangeven van Ron liep een verdediger het 8e doelpunt van Titan binnen.

Om eerste te worden in de poule moest de laatste wedstrijd tegen Emmen gewonnen worden. Titan leek zijn meeste kruid in de voorgaande wedstrijden verschoten te hebben, er werd wel geprobeerd aan te vallen, maar doordat ook Emmen weinig initiatief nam ontstond er geen ruimte voor veel kansen. Hierdoor ontstond een ietwat saaie wedstrijd. Doelpunten vielen er wél, doordat beide ploegen een vrije bal vanaf de rand van het doelgebied mochten nemen en wisten te verzilveren, eindigde het duel in 1-1. Voor Titan was het Edwin die de bal hard tegen het net werkte en Emmen scoorde in de laatste minuten op dezelfde manier. Als gevolg hiervan gaat Titan door als 2e van de poule en Emmen eindigde door het punt als beste 3e en plaatst zich hierdoor ook voor de halve finales.