Wedstrijdverslag Annen - Titan

Annen " Tijdens de 4e speelronde in de 2e klasse L stond de wedstrijd Annen-Titan op het programma. Annen dat na een overwinning op de eerste speeldag twee keer op rij had verloren ontving het constant presterende Titan. Het werd een boeiend duel met vier doelpunten, een rode kaart en een handjevol gele kaarten. Het resultaat na negentig minuten voetbal was een gelijkspel: 2-2.

Annen begon fel aan de wedstrijd en hier had Titan de nodige moeite mee in de openingsfase. Mark Braams moest al vroeg in de wedstrijd redding brengen in een 1 tegen 1 situatie, Hierdoor kwam Titan met de schrik vrij. Even later was het alsnog raak. Titan-aanvoerder Raymond Duitscher besloot een hoge bal terug te koppen op zijn doelman maar de terugkopbal was te kort en het was Annen-aanvaller Roald Lammerts die hier optimaal van profiteerde: 1-0. Hierna begon de scheidsrechter ineens met kaarten te strooien. De leidsman gaf in een tijdsbestek van 10 minuten driemaal geel aan de rood-witte brigade. De laatste gele kaart was een gevolg van een overtreding in het eigen zestienmetergebied, penalty voor Annen. Dit buitenkansje werd feilloos benut door Annen-aanvoerder Meerten Dekker: 2-0.

Het leek een haast onmogelijke opgave voor Titan om dit nog recht te trekken. Totdat de nummer 9 van Annen een rode kaart kreeg. Op het moment dat de scheidsrechter al had gefloten besloot de gefrustreerde aanvaller om Raymond Duitscher nog na te trappen. Titan kwam volledig terug in de wedstrijd toen Hidde Rog op slag van rust de 2-1, via de binnenkant van de paal, tegen de touwen werkte.

Doordat Titan de tweede helft met een man meer op het veld stond had het de volledige controle. Annen besloot zich terug te trekken waardoor Titan maar wat moeilijk een uitgespeelde kans kon creƫren. De eerste grote kans ontstond na een knappe volley van Sonny Koops. De middenvelder annex aanvaller nam de bal vanaf 25 meter ineens op de schoen. De keeper kon het harde schot niet klemmen maar de rebound was niet besteed aan Willem Prins. In de 75e minuut leek Titan dan toch langszij te komen; een afgeslagen corner werd door Sonny Koops weer voor het doel gebracht en vervolgens prachtig ingekopt door Harm-Jan Moesker. Maar de assistent-scheidsrechter had buitenspel geconstateerd. Titan bleef druk zetten en versierde diep in blessuretijd nog een vrij trap op de rand van het zestienmeter gebied. Sonny Koops was de aangewezen man. Met het nodige geluk belandde de bal, via de muur, in het doel van Annen. Hiermee kwam de 2-2 eindstand op de bor den. Over de hele wedstrijd gezien een redelijk terechte uitslag.