Titan overtuigend door naar halve finale

De Mondenhal in Nieuw Weerdinge, thuisbasis van Titan, was gisteravond tot de nok toe gevuld met fanatieke supporters van Titan, Nieuw Buinen, Drenthina, Ter Apel en Pesse. Met name de Titan-aanhang hoopte op wat meer spanning en spektakel dan drie dagen ervoor in de eerste ronde. In tegenstelling tot die ronde maakten Raymond Duitscher en Jeroen Aalderink weer deel uit van de selectie. Peter Koops en Martin Idema hoefden vanavond hierdoor niet in actie te komen, evenmin als de nog steeds geblesseerde Willem Prins.

De, zo door de supporters verlangde, spanning en spektakel kwam er. Titan speelde goed voetbal en werd verdiend eerste in de poule met tien punten. Hierdoor is Titan wederom doorgestoten tot de halve finale van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi.

Titan �" Pesse

Vooraf gezien was Pesse de vreemde eend in de bijt in deze poule. Een moeilijk in te schatten tegenstander derhalve. Titan trok, zoals bijna altijd, gelijk het initiatief naar zich toe. In de eerste minuut was het meteen Robin Broekema met een venijnig schot, maar hij trof enkel de paal. In de derde minuut draaide de grote logge Pesse-spits kort weg en schoot de 0-1 tegen de touwen. Een domper voor Titan. Voordat dit goed tot iedereen kon doordringen, werd deze tegenslag alweer weggespoeld door een goede onderschepping en dito doelpunt van Robin Broekema. Titan had hierna het meeste balbezit en creëerde ook legio kansen. Het aluminium werd, evenals in de eerste ronde, weer veelvuldig geraakt. Pas in de 17e minuut was het, hoe kan het ook anders, Ronnie Luiten die Titan bij de hand nam. Bij zijn eerste balcontact, nadat hij een paar seconden ervoor weer in het veld gekomen was, was het meteen raak. Één ‘simpele’ beweging, waarmee hij zijn tegenstander op het verkeerde been zette, en een korte uithaal was voldoende voor de 2-1. Drie minuten voor tijd maakte de doelman van Pesse hands waardoor hij geel kreeg en dus twee minuten aan de kant moest. De scheidsrechter wees, onbegrijpelijk genoeg, naar de stip waar deze straf echter helemaal niet mogelijk was. Niemand bij Titan klaagde hierover en Kiewiet nam de penalty. Hij schoot in het gezicht van de keeper (inmiddels een veldspeler) en in de rebound maakte Jeroen ofwel Joepie Aalderink de bevrijdende 3-1.

Titan �" Nieuw Buinen

Vooraf werd deze wedstrijd toch wel gezien als een vroegtijdige beslissing van wie er uiteindelijk eerste in de poule zou worden. De verwachtingen waren dus hooggespannen. De eerste vijf minuten waren van beide kanten afwachtend, zonder grote kansen. In de 7e minuut opende Martin Kiewiet, na een goede individuele actie, de score. Twee minuten later was het Roy Feiken die, na een zeer snel uitgevoerde counter, meteen de gelijkmaker aantekende. Even daarna leidde een geweldige pass van Ronnie Luiten de 2-1 in van Wim van Klinken. Het spel golfde snel heen en weer, met ook kansen aan beide kanten. Toch was het Titan dat weer het net wist te vinden. Raymond Duitscher alias Duusje zette een aanval op waarbij hijzelf de bal (die volgens alles en iedereen die Nieuw Buinen een warm hart toedraagt de zijlijn was gepasseerd) uiteindelijk strak tegen de touwen wist te schieten. Nieuw Buinen moest hierdoor komen en zette druk naar voren. Dit leidde tot een paar grote kansen, die op zijn geheel eigen heroïsche wijze, teniet werden gedaan door de uitstekend keepende Koekie. Vijf minuten voor tijd had hij echter geen antwoord op een snoeiharde vrije bal van Martijn Drenth, die hiermee de spanning volledig terug bracht. Titan kwam zwaar onder druk te staan, maar bezweek hier niet meer onder. De drie punten waren binnen na een zenuwslopende wedstrijd tegen, een zeker niet slecht spelend, Nieuw Buinen.

Titan �" Ter Apel

De burentwist waarbij Ter Apel moest winnen om uitzicht te kunnen houden op een vervolg in het toernooi. Dit wisten ze maar al te goed en al na drie minuten maakte Ter Apel de 0-1. Titan had moeite om de ‘schwung’ erin te krijgen. Toch werden er wel een aantal grote kansen gecreëerd, maar deze leidden niet tot een treffer. Na twaalf minuten kreeg een speler van Ter Apel geel. De hieruit ontstane vrije bal werd meteen omgezet in een doelpunt door Joepie Aalderink. Hierdoor leek Titan de geest te hebben gekregen. In een tijdsbestek van nog geen twee minuten, scoorde Titan tweemaal door Luiten en Duitscher waarmee het uitliep naar een 3-1 voorsprong. Robin Broekema mocht even later de eindstand bepalen: 4-1.

Titan �" Drenthina

Titan was door de drie voorgaande overwinningen al geplaatst voor de halve finales. Drenthina zou aan een gelijkspel waarschijnlijk voldoende hebben om door te kunnen gaan. De eerste vijf minuten werd er in een veel te laag tempo gevoetbald. Titan had balbezit en Drenthina verdedigde. Veel kansen werden er niet gecreëerd, mede omdat de spelmaker van de Titanen Ronnie Luiten deze wedstrijd niet in actie kwam. In de 14e minuut was het Drenthina dat via een vrije bal voor de 0-1 zorgde. Een minuut later schiet Ron Kuper (die alleen deze wedstrijd speelminuten kreeg) een identieke vrije bal bijna in de basket (zo hoog over). Zeven minuten voor tijd scoorde Ollie Uiterwerf van Drenthina uit een snelle counter de 0-2. Meteen hierop was het Kuper, die het vizier nu wel op scherp had staan, die voor Titan met een droge schuiver de 1-2 aantekende. Drie minuten later kwam Titan in een ondertal situatie, omdat Koekie hands had gemaakt. Drenthina had nu de kans om de wedstrijd te beslissen, maar liet dit achterwege. Het was namelijk Titan dat voor een verrassing zorgde, door met een man minder toch de gelijkmaker te scoren. Na een aantal zeer spannende slotseconden maakte de scheidsrechter een einde aan de wedstrijd en tevens aan deze enerverende voetbalavond.