Titan-Helpman

Op het winderige sportpark in Nieuw-Weerdinge was het Titan dat het beste voor de dag kwam en verdient 3 punten bij mocht schrijven. Helpman begon zwak aan de wedstrijd en binnen een kwartier had Harm-Jan Moesker de doelman van Helpman al 2 keer gepasseerd. Toen Sonny Koops halverwege de 1e helft ook nog de 3-0 tegen de touwen werkte leek de wedstrijd vroegtijdig beslist. Titan hield de 2e helft achterin stand en de wedstrijd was definitief beslist toen Harm-Jan Moesker zijn 3e van de middag maakte.

De eerste echte kans was direct raak. Harm-Jan Moesker werkte een vrije bal in twee instanties tegen de touwen. Binnen een kwartier was het weer de fysiek sterke spits die de doelman passeerde en de voorsprong van de rood-witten verdubbelde. Hierna kreeg Helpman een dot van een kans om de aansluitingstreffer te maken, maar de centrale verdediger van de gasten kopte van een meter op de lat. Toen Sonny Koops even daarna wel het net wist te vinden leek de wedstrijd beslist. Nadat Koops in dezelfde aanval al de paal had geraakt kwam de bal wederom bij de controleur en ditmaal was het wel raak: 3-0.

In de 2e helft ging Helpman meer risico nemen om zo snel mogelijk een doelpunt te maken. Dit leverde ruimtes op in de voorhoede van Titan, maar leverde niet direct doelrijpe kansen op. Intussen liepen de gemoederen bij vlagen hoog op. Helpman begon zicht te irriteren aan de fysieke speelstijl die de rood-witten hanteerden. Het leverde in de 60e minuut een opstootje op met 2 gele kaarten tot gevolg. Titan bleef hierna gevaarlijk in de counter en nadat Raymond Duitscher en Willem Prins de lat vonden was het wederom Moesker die wel het net wist te vinden. Door het 3e doelpunt van Moesker kwam er aan alle twijfel, zover die er nog was, een eind voor de rode lantaarndrager.

Of het aan de mandarijnen lag die Harm-Jan Moesker voor de wedstrijd uitdeelde in de kleedkamer is niet duidelijk, maar het is in ieder geval een belangrijke overwinning voor Titan met een hoofdrol voor Mandarijnen-Moesker. Hierdoor is Titan de rode lantaarn weer kwijt en houdt het aansluiting met de brede middenmoot. Volgende week gaat Titan op bezoek bij de huidige nummer drie, vv Roden.