Hoofdtrainer Jan Vos verruilt EHS’85 voor Titan

Jan Vos is aangesteld als hoofdtrainer van zondag derdeklasser Titan. De 56-jarige inwoner van Schoonebeek neemt het stokje over van Richard Schijff uit Aalden. Vos is nu nog trainer van zondag vierdeklasser EHS’85 uit Emmerschans. De ploeg is met een aantal teams in de race om een ticket voor de nacompetitie in de wacht te slepen.

Jan Vos
Jan Vos verruilt EHS’85 voor Titan. Foto Paul Abrahams
Vos is in zijn nopjes met de nieuwe uitdaging in Nieuw-Weerdinge. “Ik had niet meer op een club gerekend”, verklapt de voormalige trainer van onder meer Bargeres, VIOS, SVBC, NKVV, Twedo en Valther Boys, die ook assistent-trainer is geweest van Drenthina. “Het was eigenlijk de bedoeling om een sabbatical year te nemen, tenzij een ‘interessante club voorbij zou komen’. Ik heb ook niet gesolliciteerd. Een dag na een interview met Tweenul.nl (de voetbalsite van deze krant) werd ik door een bestuurslid van Titan uitgenodigd voor een gesprek. Ook een tweede gesprek met de leider van Titan en met assistent-trainer Henri Goeree zijn heel plezierig verlopen. De organisatie van de club is perfect, de vereniging heeft in de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd in de wijde regio en de ambitie is om weer een stapje hoger te spelen. Daar wil ik graag een bijdrage aan leveren.”

Titan heeft na de winterpauze veel punten gemorst en is daardoor teruggevallen naar de vijfde plaats op de ranglijst. “Natuurlijk hoop ik dat Titan via de nacompetitie alsnog gaat promoveren naar de tweede klasse, maar vooralsnog besteed ik alle tijd en energie aan EHS’85. In een knotsgekke competitie is werkelijk alles mogelijk. Het kan zo maar gebeuren dat ik komend seizoen met mijn nieuwe club moet voetballen tegen mijn huidige club. Maar als ik eerlijk ben: dan hoop ik dat beide teams dit seizoen promoveren.”

Bron: ZuidOosthoeker